חזרת מטיול במקסיקו, איטליה או צרפת והחלטת ללמוד שפה חדשה מתוך ההתלהבות. אפילו צברת כמה משפטים במהלך החופשה וזה נראה כמו התחלה מצוינת. אבל איך עכשיו אפשר לקדם את זה לדיבור קולח ושוטף?
לימודי אנגלית ושפות אחרות בתל אביב
כפי שבאימון גופני יהיו כאלה שנקודת ההתחלה שלהם טובה יותר בשל גנטיקה או תשוקה לספורט ובדומה אמנים שניכר כי הם יצירתיים יותר מאחרים, כך גם לימוד השפה החדשה משלב בין מיומנות נרכשת לכישורים מולדים. מאחר שבישראל ובפרט בערים הגדולות כגון תל אביב והמרכז, לימודי האנגלית בבית הספר מביאים אותנו יחסית לרמה טובה. ויותר מכך, רכישת שפה מרקע לטיני, למשל בקורס איטלקית, צרפתית, איטלקית או ספרדית יהיו יחסית קלות יותר למי שכבר שולט באנגלית. חלק אפילו יצליחו ללמוד שפה חדשה לבד, בלי המבנה הקלאסי של כיתה, מורה ותלמידים. יחד עם זאת, מאחר שהשפה היא כלי לתקשורת בין אנשים, הסביבה שבה אנו נמצאים תשפיע על הצלחתנו לרכוש עוד שפה.
נהוג לחלק את הלימוד לשניים – תיאוריה ופרקטיקה; הצד העיוני כולל את לימוד החוקים והמבנה, בעוד שהצד המעשי כולל קונטקסט התבטאות, אינטונציה וכדומה. בשני ההיבטים, הסיבה שלשמה אנו רוצים ללמוד שפה חדשה – בין אם נעשה זאת עצמאית או בקבוצה – חשובה מאוד. הזרז או ה"תמריץ" יעזור לנו להגיע למטרה. לעיתים זו עבודה חדשה ולעיתים זו התאהבות באדם או בתרבות, אך על פי רוב, הגורמים הללו ישפיעו על המוטיבציה שלנו להגיע לתוצאה הרצויה.
אבל מה לגביי החששות וחוסר הבטחון בנוגע ללימוד שפות חדשות?
רבים מאיתנו מבינים כמה מילים וכשאנחנו שומעים מישהו מדבר אנחנו מבינים על פי ההקשר. אך כשמגיע תורנו לדבר, כמובן שהמילים לא יוצאות והתחושה שמלווה את הסיטואציה היא מבוכה וחוסר בטחון שמובן מאליו. משמעות הדבר היא כי אנחנו אמנם מכירים את המילים ואף זוכרים אותן, אולם יכולת השליפה שלהן מהזיכרון לוקה בחסר. אחת מטכניקות הלמידה החשובות ביותר כוללת 'אימוני שליפה' או 'זיכרון אסוציאטיבי' החשובים ביותר לצורך שימור הידע הנרכש. במילים אחרות, ההמלצה היא לבחור במוסד לימודים המתמחה בשיטת השליפה מהזיכרון.
ככל שנחשף יותר לשפה, כך התחושה שתתלווה אליה באסוסיאציה תהיה חיובית וטבעית. לכן, יש לקבל החלטה אמיצה ולעמוד בה בנחישות ובהתמדה – ולייצר המשכיות בתהליך החשיפה אליה, ככל הניתן. כמו כן, בכל הנוגע לחששות הגיל, מחקרים רבים מראים כי הצלחה בלימוד שפה חדשה לא מושפעת מגיל או מיכולות אנליטיות, אלא ניתן ללמוד שפה חדשה בכל גיל ועדיין להצליח. ההקשבה והתקשורת החברתית – בינאישית, חשובה מאוד ותורמת לרמת הידע בלימודי שפות. אוצר המילים שנרכש תוך הקשבה למורה או לתלמידים האחרים איתם לומדים מתרחב באופן טוב יותר ונטמע בצורה איכותית יותר בזיכרון. על כן, החיבור הקבוצתי הוא חשוב מאוד והמלצתנו היא לשמור על קשר עם החברים החדשים לכיתה.
אז למה לחכות? השאירו פרטים ונעזור לכם לרכוש שפה חדשה.