כך סגנון התקשורת שלכם יעזור לכם להבין איך ללמוד אנגלית מדוברת או שפות אחרות

נאבקים במשך שנים עם לימוד אנגלית או כל שפה אחרת? משקיעים זמן רב בלמידה אבל לא רואים שיפור?

לימוד של שפה חדשה הוא תהליך שכולל פרמטרים שונים שחשובים לצורך השגת השליטה בשפה. התהליך מערב למידה פסיבית דרך שמיעה וקריאה ולמידה אקטיבית דרך דיבור וכתיבה בשפה.

הלמידה הפאסיבית נעשית דרך קלטי הזיכרון שלנו – השמיעתי, הוויזואלי והקינסטטי. הלמידה הזאת חשובה בלימוד שפה חדשה – שכן אם אין קלט, אין פלט. אבל בניגוד לאסטרטגיה הרווחת ברוב בתי הספר ובקורסים הנפוצים, הלמידה הפסיבית אינה מספיקה בשביל לדעת שפה.

בשביל לשלוט בשפה שאנו לומדים נהיה חייבים לתרגל אותה באופן אקטיבי, לתקשר בעזרתה ולחיות אותה גם אחרי השיעור.

למידת שפה היא למידה חברתית וככזו היא מושפעת רבות בין היתר מסגנון התקשורת שלנו.

אז מה זה בעצם סגנון תקשורת?

סגנון התקשורת שלנו מתייחס לאופן בו אנחנו מתקשרים ומתנהגים בסביבת אנשים. לכל אחד מאיתנו יש חוזקות וחולשות שמשפיעות גם על האופן של רכישת השפה. כאשר נכיר את עצמנו יותר ונהיה מודעים יותר לסגנון התקשורת שלנו נוכל לשים את האצבע על המקומות שדורשים מאיתנו יותר תרגול ובכך לזרז ולייעל את תהליך הלמידה.

מודל DISC מדבר על 4 נטיות שונות של אנשים שמשליכות על האופן שבו הם מתקשרים עם הסביבה:

סגנונות תקשורת בלימודי שפות

D – dominance (משימתי)ממוקד מטרה, ענייני, אסרטיבי, חוקר.

I – influence (משפיע) מוחצן, מכוון אנשים, אוהב להיות מסמר הערב, "הדבק" בחבורה.

S – steadiness (יציב) מכוון אנשים, פאן וסיטואציות חברתיות, לא אוהב להיות במרכז.

CConscientiousness (מנתח) מכוון מטרה, ענייני, יורד לפרטים.

איך אוכל לייעל את הלמידה בעזרת היכרות עם סגנון התקשורת שלי?

טיפוס D: אם אתם מזהים את עצמכם עם הטיפוס הזה אתם וודאי מאוד משימתיים וממוקדי מטרה. מיקוד, תכנון והצבת יעדים אלו פרמטרים חשובים להצלחה – גם בלמידת שפות.
על מה כדאי לעבוד? הטיפוסים המשימתיים שוכחים לעיתים את חשיבות התהליך וההנאה מהדרך – שהם קריטיים בלמידת שפה. מעבר לציפייה להגיע אל היעד שהצבתם לעצמכם אתם צריכים לחשוב כיצד תוכלו לשלב את השפה ביום יום. דרך ההנאה מהשפה ומהתקשורת איתה ותוך הנאה מהדרך תוכלו להטמיע את השפה בצורה הטובה ביותר ולטווח הארוך.

טיפוס I: בשונה מהטיפוס המשימתי, הטיפוס המשפיע לא שוכח ליהנות מהדרך, לתקשר את השפה עם אנשים ולהתעניין בחבריו לשיחה. אם אתם נמנים עם אותו טיפוס אתם תפיקו את המירב מלמידה בקבוצה. חוזקות אלו יעזרו לכם ברכישת השפה כי כמו שאמרנו קודם – למידת שפה היא למידה חברתית.
על מה כדאי לעבוד? בתחילת הדרך חשוב להתמקד ולהקדיש זמן גם לתכנון והצבת יעדים. אנחנו לא תמיד חושבים על זה אבל הפעולות האלו עוזרות לנו להתכוונן טוב יותר למטרה שאנו רוצים להשיג בטווח הרחוק ולהתאים אליה את הפעולות שלנו בטווח הקצר והבינוני.

טיפוס S: אם אתם אנשים תומכים ויציבים אתם כנראה גם מאוד קשובים ומכווני אנשים. התכונות האלו יעזרו לכם לקלוט את השפה בצורה טובה בכיתה עם אנשים.
על מה כדאי לעבוד? לטיפוסים אלו יש לעיתים נטייה לביישנות מסוימת. חשוב להבין שבשביל להשתפר בשפה צריך לדבר אותה ושרק דרך התנסות וטעויות ניתן באמת ללמוד.

טיפוס C: כמו טיפוס D גם כאן מדובר על אנשים מאוד מכווני מטרה ובנוסף לכך מדובר באנשים חקרניים שאוהבים מאוד לרדת לפרטים. כנראה שהנושאים התיאורטיים שמפחידים את רוב האנשים כמו חוקי דקדוק והמבנה הכללי של השפה דווקא ילכו לכם יותר בקלות ואולי אף יעניינו אתכם.
על מה כדאי לעבוד? חשוב לזכור שהשליטה בדקדוק ובאוצר המילים חשובה אבל לא מספיקה. כדי לרכוש מיומנות תהיו חייבים לתרגל את הדיבור ולתקשר עם אנשים בעזרת השפה.

לימוד יעיל ומותאם אישית

בניו סקול פיתחנו את שיטת MemoReach ללימוד שפות ביחד עם ערן כץ – שיאן גינס בזיכרון. השיטה מתבססת על מחקרים רבים מתחומי הבלשנות, החינוך, מדעי המוח, ההתנהגות והחברה ועל ניסיון עם אלפי תלמידים.

חלק חשוב בשיטה הוא גם ההתאמה האישית של מסלול הלימוד והתכנים בשפה. לא משנה אם מדובר בקורס ללימוד אנגלית מדוברת, קורס איטלקית, או כל שפה אחרת – כל תלמיד שמגיע לניו סקול עובר בתחילת הדרך מבדק זיכרון וסגנונות תקשורת. המבדק עוזר לנו להתאים לתלמיד את המסלול שלו באופן אישי, בין אם מדובר במסלול פרטני, קבוצתי או משולב. ההיכרות עם כל תלמיד וההתייחסות לחוזקות ולחולשות של כל אחד עוזר לנו לייעל את תהליך הלמידה ולהשיג תוצאות מהר יותר ולטווח ארוך.

רוצים גם אתם לעבור מבדק זיכרון וסגנונות תקשורת ללא עלות וללא התחייבות?
השאירו פרטים בתחתית העמוד ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם >>

שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email