לימוד רוסית בשיטת שיאן גינס בזיכרון – 4 טיפים לפני הקורס

ארבעה טיפים ללימוד רוסית לפני הקורס הבא שלך

בין אם זה פוגש אותך בסופרמרקט או בבית החולים, בעבודה או בטיול בחו”ל, לימודי רוסית הם הכרחיים לתקשורת עם דוברי השפה שנמצאים בסביבתנו כל הזמן. בישראל חיים למעלה ממיליון יוצאי ברית המועצות לשעבר והם לא מתכוונים לוותר על השימוש באחת השפות הנפוצות בעולם.

דורות של יהודים גדלו במזרח אירופה ובאסיה. הם השתמשו ברוסית הרבה יותר מאשר עברית וההשפעה של זה מורגשת גם היום בישראל. בני המשפחה מהדורות הצעירים לעיתים לא מבינים או מדברים את השפה וגם הם משתתפים פעמים רבות בלימודי רוסית.

אז לפני שמתחילים ללמוד כמו שצריך ובוחרים קורס ללימוד רוסית, כדאי להכיר את הרקע של השפה ולהבין איך אפשר לתכנן את התהליך בצורה שתהיה הכי יעילה ואפקטיבית.

קורס ללימוד רוסית – טיפים מועילים שיסייעו לך להצליח

החלטת להוסיף עוד כלי חזק לארסנל הכישורים המשובחים שלך – כל הכבוד. אבל איך מומלץ להתחיל עם לימודי רוסית? מה הכי חשוב לדעת לפני הקורס? כאן תקבלו את הטיפים הכי חשובים ללימוד רוסית למתחילים או מתקדמים – עוד לפני הקורס שבו תשתתפו.

קורס רוסית בניוסקולרגע לפני קורס ללימוד רוסית בניו סקול – כל מה שצריך לדעת

 1. להתחיל מהמילים הנפוצות ביותר

כמו בכל שפה גם במהלך לימודי הרוסית תתקלו במילים פופולאריות יותר ופופולאריות פחות. על מנת להשיג יכולות דיבור ולפתח את כישורי השפה ולהגיע לשליטה מומלץ להתחיל מהן. לכן תמיד כדאי להתחיל בלמידת 150 המילים אשר נמצאות בשימוש התכוף ביותר בקרב דוברי רוסית.

בכדי להבין את הרעיון שעומד מאחורי העצה הזו, כדאי להכיר את המונח “פרקטל” שמאוד יכול לעזור לנו. כלומר, ההבנה של חלק יחסי – מתומצת אך מקיף – מתוך השפה כולה, תסייע לנו להבין כיצד נראה השלם הגדול יותר. היכרות עם מילות קישור (הוספה וחיבור למשל), מילות שאלה או התעניינות, תגובות נפוצות וכדומה, ירכיבו לנו את המשפטים הראשונים ואת בסיס התקשורת.

ישנם קורסים ללימוד רוסית מדוברת אשר בנויים מהתהליך ההגיוני הזה, אך ישנם גם קורסים שמתחילים מחוקי דקדוק משעממים. בדקו את השיטה שבה אתם מתכוונים להשתמש בשביל להתאים את הלימוד לצורך שלכם. אם המטרה היא לכתוב מאמרים אקדמיים באוניברסיטה – אולי תרצו כן להתחיל מדקדוק. אך כדי לדבר – מומלץ להתחיל מהדיבור הבסיסי ביותר ולהתקדם בקצב המתאים שלכם. הכי חשוב – תהיו עקביים.

 2. לפתוח אוזניים ועיניים בכל הזדמנות לקלוט רוסית מדוברת

מנהלים רבים רוצים להבין מה אומרים הקולגות, העובדים או הספקים. כולנו רוצים למעשה שקיפות עם האנשים שאיתם אנו עובדים ולכן נוצר פער כאשר הם משתמשים ברוסית מדוברת כדי לתקשר. יתר על כן, דוברי שפת אם ברוסית גאים ביכולתם לשלוט בשפה נוספת ואוהבים להשתמש בה כדי לשמור על המסורת המשפחתית והקהילתית שהם מכירים. אי אפשר להאשים אותם לא? כולנו כאלה.

ראו בכך הזדמנות לשפר את השליטה שלכם, קרי, הישארו אקטיביים בהתבוננות מהצד. בדרך כלל, אנו נוטים להתעלם כשאנחנו לא מבינים את הרוסית שמדוברת סביבנו. אך כאשר אנו מכבים את ה”טייס האוטומטי”, קל לנו יותר לתפוס מילים ‘על הדרך’.

הסתכלו על השפתיים, הלשון ותנועות הפה והגרון של דוברי השפה כדי להבין את צורת ההגייה של המילים. נסו לדמיין את עצמכם חוזרים על המילים שנאמרות. גם אם בהתחלה אינכם מבינים אותן וזה מרגיש קצת מוזר או מביך. עצם השימוש בחושים (ראייה, שמיעה ותחושה), אפילו לבד מול המראה בבית, יעזור לכם מאוד בהמשך בקורס ללימוד רוסית שבו תבחרו בסופו של דבר.

קורסי שפות בניו סקולריד מיי ליפס – נגמרה המלחמה הקרה, עכשיו אפשר ליהנות מקורס רוסית

3. טכניקות זיכרון ללימוד רוסית

ישנן דרכים רבות להטמיע ידע חדש ובמקרה של השפה הרוסית – גם כישור (Skill) חדש. שכן בשונה ממידע כללי, בשביל לפתח יכולות דיבור והבנה ברוסית אנו נדרשים להתאמן ולתרגל זאת באופן עצמאי. יחד עם זאת, לעיתים רבות כשאנו כבר נמצאים בתהליך למידה אנו לא עוצרים רגע לחשוב – באיזו אסטרטגיה לבחור בשביל להטמיע את הידע בצורה האפקטיבית ביותר?

ישנן טכניקות זיכרון רבות אשר מתבססות על השימוש בחושים שלנו. בשביל להבין איך להשתמש בהן כדאי לערוך מבדק סגנונות לימוד וכך להתאים אותן לאופן שבו אנו קולטים דברים. חלקנו ויזואליים, אחרים שמיעתיים או קינסתטיים. לכן כדאי לבחור בשיטה ללימוד רוסית אשר תעזור לכם אחר כך לשלוף את המילים. רבים משתתפים בקורס לימוד רוסית (או שפה אחרת) אבל לאחריו פשוט לא זוכרים כלום.

בניו סקול פיתחנו שיטת לימוד עם שיאן גינס בזיכרון, ערן כץ. המטרה של השיטה היא להנגיש ולייעל את הלימוד בקורס רוסית וקורסים אחרים ללימוד שפות. הטכניקות שבהן אנו משתמשים עוזרות למשתתפים להטמיע את השפה לאורך זמן ולעבור תהליך טבעי של לימוד השפה דרך עוגני זיכרון שמותאמים אישית.

 4. לא להתעכב על חוקי דקדוק בהתחלה 

בניו סקול אנחנו עובדים לפי מסקנות ממחקרים מדעיים מתקדמים ומתאימים את היישום של הלימוד לפרקטיקה היומיומית. פעמים רבות אנו מנסים להבין איך להשתמש נכון בזמנים השונים של השפה. כמו בלימודי האנגלית בתיכון (Present Simple וכדומה) גם ברוסית ישנם חוקי דקדוק רבים ומורכבים.

לצערנו לחוקים האלה אין לוגיקה רציונאלית, אלא היא קשורה להתפתחות השפה והתרבות לאורך ההיסטוריה. לכן ללמוד רוסית דרך הדקדוק מקשה מאוד על כל התהליך. כמו כן רבים מנסים לשנן אותיות קיריליות ומתחילים ללמוד מהכתיבה וזו בהחלט לא ההתחלה הכי מומלצת. נסו להתעמק בדיבור קודם כל ובהבנה של צורות הגייה של מילים, ביטויים ומשפטים שלמים.

זכרו איך ילד לומד את שפת האם שלו: הוא קודם כל מדבר. הוא למעשה ממציא משמעויות בעזרת הסביבה שלו וכך הוא יכול לתאר את מה שהוא רוצה, מה שהוא מרגיש ומה שהוא רואה – למשל. רק אחר כך בתיכון הוא מגיע ללימודי הדקדוק של השפה – אם בכלל. גם אנחנו צריכים לעבור את התהליך הזה בדיוק, גם בקורס ללימוד רוסית וגם בכל שפה אחרת.

לסיכום

תיהנו מהתהליך קודם כל. המוטיבציה וההשראה שלנו עולות ככל שהחוויה יותר חיובית. התמידו בתרגול המילים הנפוצות והתקדמו בקצב שלכם בלימוד של אוצר המילים. תהיו אקטיביים בשמיעה ובצפייה בדוברי שפה (פנים אל פנים, בטלוויזיה או בכל הזדמנות אחרת).

השתמשו בטכניקות יעילות להטמעת השפה ובדקו איזו שיטה עובדת הכי טוב עבורכם לפי סוג הקלט האישי שלכם. אל תדאגו מדקדוק בהתחלה, לעומת עברית שבה יש בסך הכול עבר, הווה ועתיד, ברוסית יש הרבה יותר זמנים. התחילו מהבסיס ותתקדמו תוך כדי שיחה ולא תוך למידת החוקים המשעממים.

אנו בניו סקול מאחלים לכם למידת רוסית מהנה ואפקטיבית! נשמח לסייע לכם במבדק זיכרון וסגנונות לימוד בחינם אצלנו במכללה בתל אביב – גם אם תחליטו שלא להצטרף לקורס הרוסית שלנו. אבל זכרו – גם לכם יש זיכרון לשפות, אנחנו יודעים איך להפעיל אותו.

 

רוצה הוכחות להצלחה? הנה מה שהתלמידים שלנו אומרים על לימודי השפות בניו סקול >>

אולי יעניין אותך גם

טיפים ללימוד ערבית מדוברת

אותיות ניקוד בערבית – המדריך המלא

לימוד השפה הערבית, עם הקסם והייחודיות שלה, מציע חוויה מרתקת ללומדים. אחד היסודות החשובים ביותר בלימוד ערבית הוא הבנת התנועות וסימני הניקוד, המשחקים תפקיד מרכזי…

שתפו עם חברים

שתפו עם חברים

לכל אחד יש זיכרון לשפות, בואו לראות איך להגיע אליו >>>

טיל